به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، قیمت نفت که در روز گذشته سقوط کرده بود، با توافق کاهش تولید اوپک پلاس، بیش از ۲ درصد جهش کرد، هرچند تیره‌ شدن چشم‌انداز اقتصادی به زودی با افت تقاضای سوخت بر قیمت نفت فشار وارد خواهد کرد.

تا ساعت ۱۸:۲۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۳۸ دلار یا ۲.۳۴ درصد جهش کرد و به ۶۰.۳۷ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۱.۴۰ دلار یا ۲.۷۷ دلار جهش کرد و به ۵۱.۹۱ دلار رسید.

شرکت کارگزاری سنگاپور، فیلیپ فیوچرز، اعلام کرد: کاهش تولیدات نفت به رهبری اوپک و افت تعداد چاه‌های فعال آمریکا، باعث شکوفایی حال‌وهوای بازار نفت در سال میلادی جدید شده است.

اعضای اوپک پلاس در اواخر سال گذشته توافق کردند که برای بازگردان توازن به بازار و تقویت قیمت‌ها، تولید خود را کاهش دهند.

امروز منابع آگاه به رویترز خبر دادند که اوپک و متحدان، قرار گذاشته‌اند که در ۱۷ و ۱۸ مارس برای نظارت بر پیاده‌سازی توافق خود و این‌ که آیا کاهش تولیدات خود را بیش از دوره ۶ ماهه توافق شده ادامه دهند یا خیر، دیدار کنند.

اطلاعات و داده‌ها نشان می دهد که تعداد چاه‌های فعال آمریکا با کاهشی اندک به ۸۷۳ حلقه رسیده است؛ همچنین نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان که نشان می‌داد میزان ذخایر نفت آمریکا، این هفته افت کرده است، تقویت شدند.

اما تحلیل‌گران معتقدند این افزایش قیمت عمر کوتاهی خواهد داشت، چرا که تاریک‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی، می‌تواند باعث کاهش رشد تقاضای سوخت شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *